Vai ai contenuti
Lingua:
Italiano
Inglese

In questa pagina abbiamo inserito del testo anche nel box approfondimenti. Questo contenuto sarà visibile ogni volta che si accederà al sito web in corrispondenza della Pagina in questione, quindi non sarà visibile per tutte le altre Pagine.

Ultima uscita
Volume 40/2016
Edited by: E. Paris & M. Pelfini
May 2016
Scarica PDF

Eleonora Paris (a) & Manuela Pelfini (b)

Presentazione del Volume "Le Geoscienze a scuola 2014"

Volume:40/2016      Pages:3-4

Abstract

Full Text

Annalisa Boniello (a) & Eleonora Paris (b)

Geosciences in virtual worlds: a path in the volcanic area of the Phlegraean Fields

Volume:40/2016      Pages:5-13      DOI:10.3301/ROL.2016.64

Abstract

Full Text

Angela Colli (a) & Giuseppina Spadaro (b)

Star bene per far star bene la Terra

Volume:40/2016      Pages:14-17      DOI:10.3301/ROL.2016.65

Abstract

Full Text

Mauro Giudici (a), Patrizia D'Orsi (b), Valeria Caironi (c), Fulvia Baratelli (a), Laura Cattaneo (a), Alessandro Comunian (a), Giovanna De Filippis (a), Diana Dell'Arciprete (a), Cinzia Durante (a), Silvia Inzoli (a), Mauro Mele (a) & Chiara Vassena (a)

Exposing high-school students to Geosciences through seminars, laboratory and field demonstrations

Volume:40/2016      Pages:18-21      DOI:10.3301/ROL.2016.66

Abstract

Full Text

Lorenzo Lancellotti (a), Chiara Invernizzi (a) & Eleonora Paris (a)

Can a website make high school teachers without a geological background more self confident towards Earth Sciences teaching?

Volume:40/2016      Pages:22-30      DOI:10.3301/ROL.2016.67

Abstract

Full Text

Maddalena Macario (a), Lorenzo Lancellotti (a)

Interpreting some historical experiments of Charles Darwin through an inquiry-based educational approach: the atolls origin and the dilemma of geological time

Volume:40/2016      Pages:31-36      DOI:10.3301/ROL.2016.68

Abstract

Full Text

Magagna Alessandra (a), Sperone Paola (b), Ferrero Elena (c) & Giardino Marco (a)

Riflessioni su un'esperienza didattica di studio del paesaggio geomorfologico con il supporto dello smartphone

Volume:40/2016      Pages:37-42      DOI:10.3301/ROL.2016.69

Abstract

Full Text

Anna Elisabetta Merlini (a), Giovanni Grieco (b) & Cristina Oneta (c)

Geosciences in kindergarten school: the "School, Earth and Imagination" project

Volume:40/2016      Pages:43-46      DOI:10.3301/ROL.2016.70

Abstract

Full Text

Susanna Occhipinti (a, b)

The importance of active education in the teaching - learning of Earth Sciences: models, tools, experiences

Volume:40/2016      Pages:47-55      DOI:10.3301/ROL.2016.71

Abstract

Full Text

Manuela Pelfini (a), Irene Bollati (a), Luisa Pellegrini (b) & Michele Zucali (a)

Earth Sciences on the field: educational applications for the comprehension of landscape evolution

Volume:40/2016      Pages:56-66      DOI:10.3301/ROL.2016.72

Abstract

Full Text

Marina Porta (a), Giovanni Grieco (a) & Anna Merlini (a)

Canale Geotube: apprendere, condividere e partecipare attraverso la realizzazione di contenuti video per le Geoscienze

Volume:40/2016      Pages:67-70      DOI:10.3301/ROL.2016.73

Abstract

Full Text

Giulia Realdon (a), Eleonora Paris (a), Maria Chiara Invernizzi (a)

Teaching Earth Sciences in Italian liceo high schools following the 2010 reform: a survey

Volume:40/2016      Pages:71-79      DOI:10.3301/ROL.2016.74

Abstract

Full Text

Maurizio Scacchetti (a) & Riccardo Fantini (a)

Argilla a Baiso (Reggio Emilia), tra problema e risorsa: un percorso didattico nella scuola secondaria di 1° grado

Volume:40/2016      Pages:80-84      DOI:10.3301/ROL.2016.75

Abstract

Full Text

Pierluigi Stroppa (a), Chiara Invernizzi (a), Eleonora Paris (a) & Pietro Paolo Pierantoni (a)

A space-time journey through the composite Conero Geosite (Marche, Italy): a tool for teaching Earth Sciences at school

Volume:40/2016      Pages:85-90      DOI:10.3301/ROL.2016.76

Abstract

Full Text

Matteo Sturani (a)

Teaching Physical Geography in Italian High Schools (Licei): current situation and perspective

Volume:40/2016      Pages:91-98      DOI:10.3301/ROL.2016.77

Abstract

Full Text

Michela Villa (a) & Giuseppina Spadaro (b)

Microcosmo suolo – proposta didattica sull'importanza di un ecosistema

Volume:40/2016      Pages:99-102      DOI:10.3301/ROL.2016.78

Abstract

Full Text

» Accedi

L'accesso al Full text è disponibile per i membri della Società Geologica Italiana.
Inserisci username e password per scaricare l'articolo in formato pdf.

RENDICONTI ONLINE

DELLA SOCIETA' GEOLOGICA ITALIANA

The journal of the Italian Geological Society that publishes abstracts of meetings, short notes and research articles on regional geology and many other fields of the geosciences.

 

Telefono +39 06 4959390 Facebook      Twitter      Linkedin      You tube
Fax +39 06 49914154
Mail info@socgeol.it
Indirizzo Piazzale Aldo Moro 5, 00185 Roma