CERCA UN ARTICOLO

Benvenuti nella pagina di ricerca dei Rendiconti Online della Società Geologica Italiana! Qui è possibile cercare gli articoli digitando qualsiasi titolo, parola chiave, autore o DOI nel campo di ricerca e selezionando l'icona "cerca".
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. July 2024

Geology and the city: how to effectively introduce Geosciences to high school students

Volume 63/2024

Francesca Lozar, Elena Storta, Marco Davide Tonon & Alessandro Borghi

Pages:
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.26
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Professional development of teachers across the COVID-19 pandemic: the EGU Geoscience Education Field Officer Programme in Italy

Volume 62/2024

Giulia Realdon, Michelina Occhioni, Alessandra Beccaceci, Lucia Stacchiotti, Maria Chiara Invernizzi & Eleonora Paris

Pages: 2-7
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.01
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

T-learning for geosciences education: proposal for a sustainable pedagogy

Volume 62/2024

Andrea Gerbaudo & Marco Davide Tonon

Pages: 15-21
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.03
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Social Emotional Learning (SEL) and earthquake: the teaching of emotions meets Geoscience

Volume 62/2024

Giovanna Lucia Piangiamore, Paolo Trolese, Alessandro Frione & Paolo Cortopassi

Pages: 22-27
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.04
open access
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Tips for new educational experiences in the secondary school based on outdoor activities and 3D modelling of rock outcrops equipped for climbing

Volume 62/2024

Irene Bollati, Anna Masseroli, Cristina Scandiuzzi, Gianluca Tronti, Michele Zucali & Manuela Pelfini

Pages: 35-44
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.06
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Increase students’ knowledge of climate change impacts on the environment through dual (learning and working) training projects

Volume 62/2024

Guglielmina Adele Diolaiuti, Maurizio Maugeri, Manuela Pelfini, Angela Lazzati, Giacomo Traversa, Veronica Manara, Davide Fugazza, Davide Maragno, Carlo D’Agata, Michela Panizza & Antonella Senese

Pages: 45-51
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.09
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. March 2024

Sustainable City Game: a cardboard game to address Agenda 2030

Volume 62/2024

Alessandra Beccaceci, Lucia Stacchiotti, Daniela Pennesi & Eleonora Paris

Pages: 59-64
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2024.13